Boek nu je plek voor december t/m februari ✨

Kim Runhaar
Kim Runhaar

Webdesigner, Tekstschrijver, Online Marketeer

Blogs laten schrijven is niet gek!

Blogs als marketingtool hebben een mega grote impact. Je zet je bedrijf als expert op de kaart, wint het vertrouwen van klanten en trekt meer bezoekers naar je website.

Je wilt dus gaan bloggen, maar vind dit erg moeilijk. Het kost veel tijd en een top artikel op papier zetten blijkt niet zo simpel. Wist je dat je ook jouw zakelijke blogs kunt laten schrijven door een ander?

 

Waarom bloggen?

Eerst nog even dit. Je weet dat bloggen belangrijk is, maar wat doen die blogs nu echt voor jouw bedrijf?

Een goed geschreven blog met nieuws- en informatiewaarde kan een letterlijke klantmagneet zijn. Een geoptimaliseerde blog is sterk aanwezig in zoekmachines, waardoor jouw bedrijf beter zichtbaar is. Een blog wekt interesse, bewijst jouw kennis en kunde en kan zelfs een potentiële koper overhalen om daadwerkelijk iets bij jou te kopen. En dat is uiteindelijk wat je wilt. Geld verdienen!

Naast het aantrekken van nieuwe klanten zorgt regelmatig bloggen voor verfrissing van je website. Zo blijft de inhoud up-to-date en hebben bezoekers een reden om terug te komen. Jouw zakelijke blogs kunnen een bron van informatie worden in jouw vakgebied.

Nog even kort de voordelen van bloggen op een rijtje:

  • Blog zijn SEO-proof: een blog is hét ideale canvas voor zoekwoorden (lees SEO)
  • Meer social volgers: deel het blog op je social media kanalen en hengel daarmee nieuwe volgers binnen
  • Lagere bounce rate: interessante interne links in jouw blog verwijzen de lezer door naar andere delen van jouw website. Lees: geen bounce!


Dit zijn slechts 3 voordelen van bloggen. Maar je was al overtuigd toch?

 

Blog laten schrijven?

Nu komt de uitdaging. Je moet gaan bloggen. Met pen en papier (ok, wit Word-document) zit je er helemaal klaar voor.

Blanco. Nada. Niks.

Je wilt heel graag een blog bijhouden, hebt ook alle intentie dit regelmatig te doen. Maar het komt er steeds niet van en het blijkt moeilijker dan gedacht.

Herken jij jezelf in onderstaande?

  • Ik heb geen tijd om te schrijven
  • Ik weet niet waarover ik moet schrijven
  • Ik vind schrijven niet leuk
  • Ik voel altijd druk om regelmatig te bloggen

Waarom laat je je blogs niet schrijven door iemand anders? Jij bent goed in wat jij doet en hier word je enthousiast van. Het is dus helemaal niet gek dat je geen motivatie, inspiratie of zelfs tijd hebt om te schrijven. Een professionele tekstschrijver neemt jou de druk van het bloggen uit handen. En nee, dit is helemaal niet gek!

Maar niemand kent jouw branche, bedrijf en doelgroep zo goed als jij. Klopt, maar een zogenaamde ghostwriter verdiept zich eerst goed. Met jouw input gaat de tekstschrijver aan de slag. Er wordt zoekwoordenonderzoek gedaan en gebrainstormd over onderwerpen en titels. De tekstschrijver optimaliseert de tekst en schrijft deze in jouw schrijfstijl.

Een zakelijke blog laten schrijven door een professionele tekstschrijver is win-win. Elke week of maand krijg je een interessante, heerlijk lezende blog in je mailbox. Je weet zeker dat de blog klopt. Van kop tot staart. Voldoet aan alle zoekmachine regels, en je hebt er zelf niks aan hoeven doen! Hoe fijn is dat?

Bespaar jouw kostbare tijd. Focus je op waar jij goed in bent: coachen of adviseren, producten verkopen of fotograferen. Investeer in een goede tekstschrijver en verhoog jouw omzet.

 

Waarom bloggen vaak mis gaat

Maar waarom is bloggen dan zo’n vak apart?

Als je nu een blog zou moeten schrijven, waar zou die dan over gaan? Je hebt waarschijnlijk binnen 5 minuten een aantal toffe onderwerpen bedacht, met leuke titels erbij. Je zou hier best een leuk artikel over kunnen schrijven.

Maar is dit wel waar jouw doelgroep naar op zoek is? Geen idee?

Dit is waar een professionele blogger of tekstschrijver haar werkt komt doen. Bloggen gaat niet over het schrijven van ‘leuke’ artikelen. Bloggen doe je om aan te sluiten bij de vraag van de klant. Oftewel, jouw blogs moeten antwoord geven op zoekopdrachten van jouw doelgroep.

 
Een voorbeeld.

Je hebt een administratiekantoor. Een aantal van jouw blogs:

  • 7 voordelen van een persoonlijk administrateur
  • Wat is een DGA?
  • Het verschil tussen een eenmanszaak en BV

 

Waar de doelgroep op zoekt:

  • Belasting voordelen zzp
  • BTW aangifte starter
  • Hoe hou ik administratie bij

Je ziet een duidelijk verschil. Jij richt je op grotere bedrijven. De doelgroep is starter of ZZP’er en zoekt tips over (voor jou) simpele administratieve zaken.

Vaak wordt dus geschreven over waar men veel van weet. Of wat men kwijt wil. Terwijl geblogd zou moeten worden over onderwerpen waar de doelgroep behoefte aan heeft.

 

Wil jij ook blogs laten schrijven?

Wanneer je kiest om je blogs te laten schrijven door een professionele tekstschrijver, hoef je hier dus niet over na te denken. De copywriter zorgt dat de blogs aansluiten bij de doelgroep.

We kunnen natuurlijk beginnen met één blog. Zo kun je kijken hoe dit bevalt en wat de resultaten van het blog zijn voor jouw bedrijf.

Leuke tips en blogs per mail ontvangen?

Schrijf je dan in! Je ontvangt regelmatig (niet té vaak, promise) praktische en inspirerende mails van mij over marketing, branding, webdesign, ondernemen en fijne gratis goodies. 

Jouw informatie is 100% veilig en wordt nooit met anderen gedeeld. Je kunt je op elk moment uitschrijven. No hard feelings 🙂

Sharing is caring